Wednesday, May 9

Majlis Konvokesyen UTM ke-48 2012

Semalam, telah berakhirnya Majlis Konvokesyen UTM Ke-48. Majlis konvokesyen yang berlangsung selama dua hari ini melibatkan 3 sesi penganugerahan sijil kepada para graduan yang tamat pengajian sama ada di peringkat Diploma, Sarjana Muda, dan juga Pasca Ijazah. 

Pada Majlis Konvokesyen kali ini seramai 2 orang penerima Anugerah Ijazah Kehormat telah dipilih dan disempurnakan oleh DYMM Tuanku Canselor. Anugerah Ijazah Kehormat ini diberikan kepada Prof. Dr. Anthony J. Sinskey [bioteknologi] dan Prof. Dr. Ismawi Hj. Zen [Emeritus]. 

Pasa majlis kali ini seramai 2,096 graduan telah dianugerahkan yang secara automatik menjadi alumni UTM. Daripada jumlah tersebut, 98 orang menerima Doktor Falsafah, 783 orang menerima ijazah Sarjana, 1,162 menerima ijazah Sarjana Muda, dan 53 orang penerima Diploma.



Tahniah kepada semua penerima anugerah. Dilupa tidak kepada semua petugas yang menjayakan Majlis Konvokesyen UTM ini sejak daripada awal lagi termasuk Bahagian Pengurusan Akademik selaku urusetia tetap majlis konvokesyen ini. Jumpa lagi untuk sesi seterusnya insyallah pada Oktober 2012. :)







gambar: ihsan supandi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails